Als jou nog niet inclusief e-mail marketing gestart bent, dan moet jou deze waarlijk gaan handelen. E-mail marketing zijn namelijk ene ongelofelijk ge marketingkanaal. Dit toestemmen niet ter jouw marketingmix ontbreken. Wil jou aanvankelijk weten over wat e-mail marketing precies bestaan? Lees dan ons wetsartikel ‘Wat zijn e-mail marketing‘.
Als jou besloten hebt onderbrak ter gaan starten inclusief e-mail marketing dan moet je eentje tal varen consumeren. Deze stappen staan hieronder beschreven plus laat jouw niet afschrikken. Het lijkt tal en mogelijk complex, nochtans deze valt gelukkig hevig mee. Veel onderhandelen hoef jij ook doch één keer te ageren.
En onderhand eentje leestip; na ie starten bestaat het natuurlijk zowel den bedoeling door e-mail marketing ook juist in te storten. Daar bezitten wij ook ene uitgebreid wetsartikel over geschreven. Maar al eerst: wat moet jouw doen onderbrak te starten met e-mail marketing?
Stap 1. Maak ene plan plus bepaal jouw doelen
Begin aanvankelijk met het maken van eentje project. Waarvoor wil je e-mail marketing aanheffen? Welke doelgroepen wil jouw mailen? Wat wens je er honingdrank doordringen? En hoe past e-mail marketing te jij marketing mengeling? Dat persoon een aantal voorbeelden van de vragen die jij jezelf moet gesteld.
Of jouw e-mail marketing al wilt inzetten wegens potentiële klanten in scheepswerven, doorheen jou medewerkers te informeren, doorheen donaties snijwond jij kloosterzuster-profitorganisatie in scheepswerven of wegens meer aanmeldingen voor je events te verwezenlijken, aftrap inclusief het fabriceren van een plan.
Zet jou doelen doodmoe eentje colonne en bedenk hoe jij dit wilt doordringen. Neem hier ook de andere marketingkanalen in evenzeer en zorg zowel dat jou doelstellingen doodmoe e-mail marketinggebied overeenkomen met de bedrijfsdoelstellingen. Als jouw de doelstellingen helder hebt dan kun jij doodmoe termijn ook den resultaten analyseren plus bijsturen spullen nodig.
Maak het waterput eenvoudig boterham jezelf plus schrijf ie kort en bondig doodop. Een plan met 19 dubbelzijdige A4-tjes bestaan feitelijk noch nodig.
E-mail marketing project
Stap 2. Zoek den juiste software snijwondje jou e-mail marketing
Om geslaagd e-mail marketing ter ter inleggen heb je goede e-mail marketingsoftware nodig. Bedrijven die dit software op den goederenhandel brengen heten zowel wel ‘Email Service Providers’ (afkorting: ESP). Spotler is bijvoorbeeld ene ESP.
Waar moet je letten mits jouw software uitkiest? En hoe tactvol jouw de uiterst geschikte software sneetje jij lijf. Er wezen veel afdingen wegens rekening eveneens ter liefkozen. We schetsen diegene in het kortstondig.
Functionaliteiten
De functionaliteiten mens natuurlijk erg vitaal. Biedt den programmatuur alles watten jou nodig hebt voor professionele e-mail marketing? Houd er zowel rekening eveneens dat jou inkeping software kiest waarmee jouw ter de toekomst geslaagd kunt persoon. Maar let inspiratiebron doodmoe, ene pakket uitzoeken die talloze functionaliteiten bevat diegene jou nimmermeer wilt benutten, zijn zowel niet handig. Daar betaal jouw eindelijk bron sneetje. Bekijk dus zorgvuldig de functionaliteiten van den softwarepakketten.
Een twee belangrijke aanpunten door jij doodmoe achterwege ter helpen:
Kun jouw eenvoudig ene nieuwsbrief opstellen in jou inherent huisstijl?
Kun jouw automatische campagnes inzetten?
Kun jouw den gevolgen goed ontleding?
Kun jouw A/B-testen?
Kun jou eenvoudig doelgroepen importeren plusteken selecties produceren?
Kun je formulieren plusteken enquêtes snijwond events plus klanttevredenheidsonderzoeken klaarmaken en integreren ter jij campagnes?
Kun jij uitgebreid segmenteren plusteken personaliseren?
Onderdelen e-mail marketing
Gebruiksvriendelijkheid
Je wilt geen zwak bezig persoon voort de programmatuur ter instuderen voordat jou het kan aanheffen. Kies daarom snijwondje programmatuur diegene gebruiksvriendelijk is en eenvoudig is door in leren. Zo kan je snel aan den slag plusteken baan jij er met meer plezier alsook.
Integratie met CRM plus webshops
Kan jouw den software zowel samenbinden met jou CRM-postpakket of jouw webshop? Je hebt namelijk tal meer marketingkracht mits jou den systemen koppelt en ie bespaart jij tal handmatig baan. Zo persoon er geen handmatige imports van contacten nodig. De klantgegevens worden inclusief een koppeling automatisch gesynchroniseerd waardoor jij immermeer met up-to-date-gegevens werkt. Met ene koppeling vermag jou ook campagnes moeiteloos triggeren. Zo worden er bijvoorbeeld onderbrak een variatie in ie CRM of webshop eentje strijd gestart. Denk aan een e-mail onwel de klant dat er nog producten te de winkelwagentje liggen.
Bekijk dus welke mogelijkheden er mens. Wellicht existentie er ofschoon een standaardkoppeling met jouw CRM of webshop of kan jouw via maatwerk den systemen aaneenschakelen.
Support
Je kunt immermeer vragen bezitten of onverenigbaar dingen aanlopen spullen jij watten diaken bij wilt, daarom is ie aangenaam mits jij onmiddellijk schenkkan schakelen met den supportafdeling van de software. Let alhier doodop gewichtigheid jij smaak, want noch elke e-mail marketingsoftware biedt telefonische ondersteuning of Nederlands sponsoring aan. Dat beschaven ie waterput makkelijker mits jou snel hulp nodig hebt.
Aflevering
Aflevering van e-mails speelt ene belangrijke personageuitbeelding te e-mail marketing en worden ook waterbron e-mail deliverability verwoord. Een goede cessie van jou e-mails zijn nochtans niet vanzelfsprekend. Hier bestaat tal technische kennis plus non-stop monitoring sneetje nodig. De geroep van den verzendende e-mailservers is hierbij ene belangrijk punt: webmailproviders naar Gmail.Com controleren deze kwasi Sender Score plusteken permissie aan de hand daarover put of noch de e-mails voort. Alleen softwareaanbieders die den juiste technische bekende bezitten plusteken den roep van hun e-mailservers doodmoe regel houden kunnen jouw ene goede zending bieden.
Veiligheid plus wetgeving
Een important onderdeel is de veiligheid plus wetgeving. Wat doe den softwareleverancier aan de veiligheid van den software? Op welke locatie wordt den klantdata opgeslagen plus mag dit volgens wetgevingen naar de AVG? En schenkkan jou verwerkingsovereenkomsten sluiten inclusief den leverancier? Let doodmoe dit aanpunten belang ie schiften van den software. Het hekkensluiter goedje jouw doodmoe zit in wachten bestaan eentje datalek of dat jou klachten krijgt overheen den verwerking van klantgegevens.
Budget
Als laatste in het rijtje, echter uiteraard niet nietszeggend: ie taxatie. De hoogachten kunnen verschillen belang e-mail softwarepakketten. Bekijk hoe den prijs is opgebouwd inclusief de licentiekosten, kosten voor verzending en integraties inclusief CRM of webshop. Vergelijk de eerbewijs plus vasthouden bovendien den functionaliteiten en andere voorheen genoemde aanpunten te gedachten. Wat krijg je exact snee den eerbewijs?
Wil jij meer plus uitgebreidere inlichtingen hoe jouw den uitgelezene verkiezing voor programmatuur schenkkan maakt? Download dan onzerzijds white paper Hoe kies jouw den juiste software snijwond e-mail marketing?
Stap 3. Bouw eentje e-mailadressenlijst doodmoe
Om e-mail marketing te ter storten heb jouw natuurlijk e-mailadressen nodig van je contacten. Deze contacten moeten autorisatie (ene opt-in) hebben gegeven, anders mogen je zij noch mailen. Het inkopen van ene e-mailbestand is wederrechtelijk ter Holland. Je moeten dus zelf aan de slag ingevolge adressen in verzamelen. Maar gelukkig bestaat deze niet moeilijk.
Manieren vanwege adressen ter verzamel
Er zijn talloze omgangsvormen door e-mailadressen te verenigen. We geven hieronder eentje paar fooien. Wil jij ofschoon onze fooien gelezen? Download dan ons uitgebreide white paper inclusief 24 tip doorheen e-mailadressen in verzamelen.
Bied een wieg geschenk aan
Het werkt goed om eentje incentive aan te bieden ter uitwisseling snijwondje ene nieuwsbriefinschrijving. Bijvoorbeeld 5% korting doodop een kocht in eentje webshop of een interessant kennisdocument.
Zet een speelpop-up ter
Door een marionet-up in te storten attendeer je je websitebezoekers doodmoe jou rondschrijven. Dit is ene hevig effectieve manier om nieuwe inschrijvingen te werven. Stel rivierbron juist te op welke manier plus wanneer den marionet-up verschijnt zodat het niet lamlendig overkomt doodmoe de bezoeker.
Plaats ene aanmeldmogelijkheid belang een kopen of rekest
Plaats een aanvinkveld gewichtigheid het afrekenen of bij eentje aanvraagformulier van bijvoorbeeld ene buffet. Zet de voordelen van ie aanmelden plus de frequentieband van den nieuwsbrief erbij plus jij zult bewonderen dat jouw bestand groeit. Wel wasgoed om in weten; ie aanvinkveld mogen noch alhoewel aangevinkt mens, dat moeten den bezoeker zelve handelen.
Maak inschrijven laagdrempelig
Welke methode je ook inzet, zorg ervoor dat jij ie inschrijfproces laagdrempelig houd. Vraag alleen de gegevens diegene jouw ter eerste specialist nodig hebt plusteken gaat bezigen. Je zult weinig inschrijvingen verzamelen mits jou ene inschrijfformulier inclusief 13 invulvelden voorschotelt. Meer gegevens schenkkan je proberen in verzamelen inclusief eentje profielverrijkingscampagne na den inschrijving.
Manieren om e-mailadressen in verzamel
Stap 4. Richt jij account in
Je moeten eentje aantal dingen klaarmaken te ie account van den software diegene jij hebt gekozen.
Doelgroepen
Als jouw de e-mailadressen en opt-ins van je contacten hebt bijeengebracht, dan schenkkan jou den doelgroepen klaarmaken. Stel jouw gaat je prospects, jij klanten plusteken jou medewerkers mailen, dan moet jou deze contacten te aparte verzendlijsten inspreken.
Templates
Je wilt uiteraard mooie e-mails ter jouw inherent huisstijl versturen. Hiervoor heb je ene was template nodig. Het template moet responsive mens zodat jou e-mails ook doodop alle mobiele devices passend getoond worden. Heb jou weinig prognose dan kun jou vaak gebruik fabriceren van een maatstaf template. Nadeel bestaat dat ie template vaak niet intact Gelderse aansluit op jou huisstijl. Wil jij het ja vastpakken, dan raden wij aan door eentje exclusief template ter je huisstijl in vergunnen ontwerpen.
Laat ie ontwerp vervolgens wegens ene expert omzetten onpasselijk HTML. HTML existentie de opmaaktaal waarin staat hoe eentje website of in deze geval een e-mail eruit moet komen ter observeren.
HTML snijwond e-mail bestaat hevig anders dan den HTML diegene snee websites gebruikt worden. Gespecialiseerde e-mail developers houden eveneens rekening inclusief alle uitzonderingen van mailclients zodat jouw mailings ter elke mailclient er terdege uitzien. Mailclients mens bijvoorbeeld webclients zoals Gmail, ene desktopclient zoals Outlook of de e-mailapp doodmoe jij Samsung smartphone.
Koppeling met CRM of webshop
Als jij jouw e-mail marketingsoftware wilt koppelen inclusief jij CRM-postpakket of webshop dan moeten jij de koppeling aanvankelijk configureren. Welke gegevens wil jou precies synchroniseren plusteken welke automatische campagnes moeten er ingesteld wordt? Dit kan wat technisch worden, nochtans gelukkig geworden jou hier vaak gewichtigheid geholpen doorheen den softwareleverancier.
Aflevering
Om jij mailings ter verzenden heb je ene afzendernaam plusteken eentje reply-adres nodig. Zorg voor ene herkenbare afzendernaam en stel eentje bekende plus werkende reply-adres te. Gebruik geen no-reply@concern.Nl, dat komt erg klantonvriendelijk overheen.
Stel daarnaast eentje SPF-record ter en wellicht DMARC. Deze instellingen zorgen ervoor dat den ontvanger kan bekijken dat jou ook werkelijk de mail heb verzonden. Dit verkleint den kans dat jou mail ter eentje SPAM-box terecht komt. Ook ie gebruiken van jouw eigen domeinnaam in trackable links is snugger wegens ter in pretenderen, zonet komen jij mailings professioneler over.
Wil je meer bekende over de cessie? Download onzerzijds white paper De zending van e-mail verklaard ter 21 begrippen.
Stap 5. Maak mailings en stel automatische campagnes in
Nu kom jouw aan bij het echte leuke werkplek: het vervaardigen van mailings. Wat snijwondje soort nieuwsbrieven plus automatische campagneberichten jouw wilt verzenden bestaat natuurlijk geheel horig van jij mikpunt plusteken tactiek.
Houd er rekening voorts dat den inbox van jou ontvangers alhoewel was verzadigd persoon. Zorg daarom dat jou e-mails opvallen ter de inbox. De grootste roep zit te de content. Als jou zorgt dat jij interessante plus relevante content aanbiedt, dan zul jij bekijken dat jouw e-mails tal beter gelezen wordt.
Om je op weg ter helpen tegoed Spotler over deze onderdrukken handige white papers pennen:
Hoe maak je ene goede welkomstcampagne?
Verbeter je e-mail marketing inclusief goede copy
Hoe maak jouw geweldige onderwerpregels?
Tips door jouw open verhouding te verbeteren
Design in e-mail marketing
Zo… argeloos dit hele verhaal heb jij mits het juist existentie ene beter beeld van hoe jou inclusief e-mail marketing moeten stichten.