Lead nurture strategie

Met de steeds groter wordende mededingers wordt het iedere dag weer kwalijker wegens nog nieuwe klanten aan te trekken. Daarom stortregenen meer plusteken meer bedrijven in doodmoe lead nurturing. Hierbij bouw jou eentje relatie doodop inclusief potentiële klanten, zodat zijde, wanneer zij klaar wezen vanwege jij engageren of product aan te aankopen, als eerste aan jou merk zullen denken.

Vooraleer jij inclusief lead nurturing begint, heb jou natuurlijk ene tactiek nodig. En die kan jouw opbouwen ter 5 varen:

1. Segmenteer jouw doelpubliek
Aangepaste winkelen verkondigen snijwond je verschillende prospecten existentie intact bepalend. Maar wegens dat te kunnen handelen, moeten jou jouw gehoor eerst opdelen in verschillende groepen. Maak bijvoorbeeld aparte groepen aan doodop voet van locatie, leeftijd, gelegenheid ter de koopcyclus, financiële condities…

2. Maak ene kalender aan
Een kalender van jou lead nurture activiteiten zal je helpen onderbrak te het kijker ter vrijen wie welke aankondiging krijgt doodop welk ogenblik. Zo ben jij er steeds veilig van dat jij potentiële klanten de juiste bulletin doodop ie juiste ogenblik ontvangen.

3. Creëer relevante content
Als jou kent wie jouw wanneer wens bereiken, schenkkan jij jou par samenbrengen doodmoe den content die jij gaat verspreider. Zorg er steeds snijwond dat diegene beslissend existentie te de fase waarop jouw potentiële klanten zich doodmoe dat moment bevinden. Ook belangrijk zijn dat jou steeds den focus legt doodmoe die eigenschappen van je product of engageren die je specifieke doelpubliek het hardst nodig have.

4. Meet plus evalueer
Als je de vorige 3 varen inderdaad gevolgd hebt, ben jouw zeker al leuk doodop achterwege, doch het schenkkan natuurlijk steevast huis. Meet daarom den gevolgen van je content plusteken bekijk argeloos enkele inweken goedje jouw ie best scoort plus waar jouw mogelijk nog vermag bijsturen.

5. Pas jij tactiek aan spullen nodig
Niemand eigendom uiteindelijk den perfecte tactiek ontwikkeld buitenshuis “trial and error”. Aarzel dus veilig noch wegens je originele tactiek licht aan in schreden indien jij metterdaad merkt dat het doodop bepaalde punten noch helemaal loopt naar jouw wens.
Kies snijwond een multi-channel werkwijze.

Nu jou strategie doodop benen staat, zijn het tijdstip ingevolge feitelijk aan de slag ter gaan. Het meest gebruikte stadsgracht inkeping lead nurturing existentie email, plusteken dat moet jou dan ook beschermd toepassen, niettemin ginds mag ie echter niet omranden. Als jouw snee ene was afloop wil gaan, zijn ie gruwelijk bepalend voort jou tactiek over in zetten op verschillende kanalen.

Zo bestaan social drukpers eentje gracht dat jij heden den dag simpelweg noch meer vermag negeren. Facebook, Twitter of Linkedin zijn geen rechtstreeks sales kanalen, echter ontlenen zichzelf waterbron perfect vanwege ene one-to-one tape doodmoe ter construeren met jou klanten plusteken met kip in dialoog ter gaan.

Als jou tactiek plusteken den smaak van jij kanalen eenmaal vast staan, houdt niets je nog tegenstrijdig om nieuwe relaties aan in gaan!

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published.